Butikken på Uglekær

Uglekær 14 [58698]

Kære kunder og venner på Uglekær - vi har en meget trist nyhed.

Som I måske har hørt, blev butikken oversvømmet lørdag den 25. juni. Vi troede, det skyldtes et skybrud, fordi det havde regnet en del, men det skyldtes nærmere et misligholdt kloaksystem i ejendommen. Kloakvand steg op gennem en rist i vores sorteringsrum og bredte sig til det meste af butikken og ødelagde praktisk talt alt inventar og varelager.

Havde det været et regulært skybrud, ville forsikringen have dækket udgifter til genetablering af butikken. Og desværre vil udlejer heller ikke godtgøre vores tab og tilsyneladende heller ikke renovere vores lokale. Røde Kors har betalt for en rydning af lokalet, men da vi ikke kan være sikre på, at lignende ikke vil ske igen, tør vi ikke genetablere butikken. Vi vil ikke risikere at miste så meget igen. Det betyder desværre, at vi er nødt til at lukke butikken permanent, hvilket vi er meget kede af.

Det, der smerter os mest, er de mange tilkendegivelser fra beboere i området, der virkelig savner os. Røde Kors butikken tjente ikke en formue hjem til de sociale aktiviteter, men omsætningen var en uvurderlig hjælp til vores samlede økonomi. Samtidig betød butikkens tilstedeværelse også, at der 4 eftermiddage om ugen var et sted for beboere i området til at handle, få en kop kaffe og en god snak om livets besværligheder.

Vi tænker på jer brugere og kunder hver dag, som ikke har denne mulighed længere. Vi håber, at vi en dag atter kan vende tilbage til Høje Kolstrup, men endnu alt er uvist.

Foreløbig vil vi ønske alt godt for jer alle. I er altid velkomne til en kop kaffe og en snak i vores butik på Stegholt 8A i Aabenraa.

Mange kærlige hilsner fra os alle i Røde Kors Aabenraa.